11 Kasım 2010 Perşembe

Kepekli peynirli poğaça


Malzemeler


1 yumurta
1 su bardağından 1-2 parmak eksik zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
Kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar kepekli un (yaklaşık 3 su bardağı)
1 çay kaşığı tuz

İçi için
2 su bardağı peynir
Maydonoz
Karabiber
Pulbiber

Üzeri için:
2 yumurta sarısı
Susam ve çöreotu

Yapılışı:
Yumurtalar çırpılmaya başlandıktan sonra, yağ eklenir ve çırpılmaya devam edilir. Yoğurt, tuz, kabartma tozu ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olana kadar un eklenerek yoğurulur. Üzerine nemlendirilmiş bir havlu kapatılarak 10-15 dk. kadar buzdolabında bekletilir. Beyaz peynir, maydonoz, karabiber ve pulbiber karıştırılarak iç harcı hazırlanır. Buzdolabında dinlenmiş olan hamurdan avucu dolduracak büyüklükte toplar hazırlanır. Elinizle yuvarlak şekil vererek açtıktan sonra, açılmış olan hamurlara 1 tatlı kaşığı harç koyulur ve yarım daire olacak şekilde kapatılır. (Kenarlarının düzgün olması için benim yaptığım gibi kahvaltı çatalı ile bastırarak kapatabilirsiniz) Yağlı kağıt serilmiş tepsiye poğaçaları dizdikten sonra, üzerlerine yumurta sarısı sürülür, susam ve çöreotu serpildikten sonra ISITILMAMIŞ 150 derecelik fırında 45 dakika pişirilir.

Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Kiloma dikkat etmeye calisiyorum, ama bugune kadar hic kepekli pogacayi ne yapacagimi ne de sevecegimi dusunuyordum. Bu tarif inanilmaz guzel!! Inanilmaz lezzetli oldu.

    Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. gunlerdir peynirli pogaca diye sayikliyordum ancal bir turlu cesaret edemedim kollari sivamaya...sonra aklima Gulseren'in Mutfagi'ndaki acemi-friendly tarifler geldi ve cesaretlendim birden... veeee Voilà! buhari ustunde pogacalar karsimda...Tesekkur ederim Meltem'cim:)

    YanıtlaSil